zaterdag 23 juli 2022

Een introductie

 Waar zijn mijn manieren? Een beetje introductie hoor er wel bij.

Ik ben Zuster Sam. Samantha languit maar voor mijn meeste cliënten is Sam makkelijker of gewoon zuster.
Ik ben 33 jaar en al 15 jaar werkzaam in de zorg. Begonnen met een SPW4 opleiding en vervolgens de Verzorgende IG. 
Ik heb een fantastische zoon van 9 jaar oud waar ik de mooiste dingen ook bij mee maak. En samen met mijn vriend vormen wij ons gezinnetje. Oh en ergens hobbelt er een tijger rond in huis. 

Wonderbaarlijk genoeg ben ik hieraan begonnen door een cliënt. Deze dame op hoge leeftijd is echt een heerlijk portret zoals ze zelf zegt. Zelf ook werkzaam geweest in de zorg heeft ze altijd de mooiste verhalen. Maar vooral ook de meest grappige verhalen.
Ondanks haar hoge leeftijd, geheugen wat af en toe mis steekt en de complicaties erom heen waarom wij haar zorg leveren, valt het mij op hoe goed zij haar verhalen van vroeger nog weet. 

En dat zette mij aan het denken. Want ik heb ook zoveel levende verhalen uit mijn carrière en die blijven mij ook echt tot in de detail bij.  Deze dame schreef haar verhalen van wat zij meemaakte in de zorg op. En leest nog geregeld haar leuke en ontroerende verhalen terug. "Moet je ook eens doen", was haar advies.
Vandaar dat ik dacht weet je wat ze heeft gelijk! En ben ik dus begonnen met deze blog. 

Ik ga hier nieuwe verhalen in delen, maar ook geregeld een oude herinnering die de kop op steekt. 
En zo hopelijk mensen aan lachen maken, ontroeren maar vooral verbinden.


1 opmerking:

  1. Wat leuk dat je ook een blog bent begonnen. Ik ben benieuwd naar de verhalen. Ik vond jouw blog via het Bloggers Nederland netwerk dat weer gepromoot werd door Ben van Blogtrommel. Mijn blog is trouwens I Draw Dinosaurs.com

    BeantwoordenVerwijderen

Ander cultuur, andere taal

Ik kom het veel tegen in de wijk. Mensen met andere culturen of gewoontes. Ik hou er van!  Niks fijner dat een kijken nemen in een andere ke...